Palmarès del Transhumant festival 2024

Foto de família Palmarès del Transhumant festival 2024

El dissabte 12 d’octubre de 2024 en la cloenda del festival celebrada al teatre de l’antic Hotel Balneari de Montagut, a Campelles, va comptar amb la conferència del fotoperiodista Gervasio Sánchez que va rebre el premi a la trajectòria fotogràfica a l'església de Montagut, la presentació de l'exposició Retratistes de ciutat, la Prosperitat amb la fotògrafa Gemma Miralda, l'actuació del raper poeta afro banyolí Daura Mangara i l'anunci de premis amb la gala de cloenda conduïda per l'actriu i comunicadora Txé Arana. 

Els jurats del Transhumant Festival 2024 ha decidit atorgar els següents guardons:

Premis audiovisuals:

Premi Transhumant al millor llargmetratge documentari

A la pel·lícula Incompativel com a vida, film de producció brasilera amb la direcció d’Eliza Capai per visibilitzar de manera íntima i valenta un tema de la mort perinatal que poques vegades troba presència a les pantalles.

Premi Transhumant al millor llargmetratge de ficció

A la pel·lícula Arillo de hombre muerto, film de producció mexicana amb la direcció d’Alejandro Gerber Bicecci per la seva capacitat de posar-nos en la pell de les víctimes, víctimes alhora amb una fotografia, la interpretació i els recursos del gènere negre.

El jurat de llargs ha decidit atorgar una Menció especial al film Llavors. Van voler soterrar-nos, però no sabien que érem llavors, d’Alba Pascual Benlloch, pel seu encertat retrat de la resistència d'un barri, amb voluntat de poble, a l'especulació i la corrupció  que ha destruït tants entorns urbans.

Premi Transhumant  al millor curtmetratge documentari

Al film Why amb la direcció de Natxo Leuza, per la seva fotografia i muntatge, per aconseguir explicar una història cruenta amb intel·ligència i emotivitat, sense caure en la morbositat ni en l'espectacle. Per permetre als espectadors introduir-se en un context íntim, però amb respecte cap a les víctimes del conflicte.

Premi Transhumant  al millor curtmetratge de ficció

Al film Blava Terra amb la direcció de Marine Auclair per la seva capacitat de crear una atmosfera pròpia que atrapa l'espectador des del primer moment i li permet empatitzar amb la protagonista. Pel sentiment d'angoixa que desprèn la història en tractar situacions d'abús en tots els àmbits. Per abordar la desesperació, però també la rebel·lió i l'esperança, i fer-ho a través d'un curt molt cuidat.

Premi Transhumant de la Concòrdia Hospital de Campdevànol

Al film Pequeño Sahara és una clara il·lustració de la realitat que viuen milions d’infants arreu del territori. La mostra de la resiliència i il·lusió dels infants; poder experimentar des de dins essent part de la creació del film. També ens mostra la importància de visibilitzar aquestes realitats, i encara més important, la visió que tenen els nens de la seva situació i conflicte que viuen.

Premi Transhumant dels joves

També al film Pequeño Sahara perquè ja mostrat al jurat com els nens refugiats poden tenir una vida normal en escoles al Sàhara i ser creatius amb l’audiovisual.

Premi Transhumant del públic

Al film Yo sí te quise amb el 80 % dels vots dels espectadors que han participat en la votació.


Premis fotogràfics:

Premi Transhumant al millor reportatge de fotoperiodisme 

Al treball Xinesos i braves de la fotògrafa Lucía Gracey, és un treball molt complet, difícil de fer, mostrant realitat propera i amb un conjunt d’imatges diferents que donen la dimensió del que és el món dels bars xinesos.

Accèssit del jurat  del Premi Transhumant al millor reportatge de fotoperiodisme al treball Som de Cau, Lleure i natura d'Axel Miranda perquè és un treball molt ben fet amb un seguiment molt proper del moviment escolta, aportant bons punts de vista.

Premi Ral·li fotogràfic Transhumant Millor sèrie

Al fotògraf Pere Mir

Premi Ral·li fotogràfic Transhumant Millor fotografia Tema A, Mineral,

Per al fotògraf Albert Basagaña

Premi Ral·li fotogràfic Transhumant Millor fotografia Tema B, Vegetal

Per a la fotògrafa Fina Clotet 

Accèssit del jurat del Ral·li fotogràfic Transhumant Millor fotografia Tema B, Vegetal al fotògraf Quim Pugès

Premi Ral·li fotogràfic Transhumant. Millor fotografia Tema C, Social,

A la fotògrafa Laura Soler.

Premi Concurs Vall de Núria Tema Patrimoni

A l'obra Mirall de Ferran Carbó, per la seva adequació el tema i la composició central en forma de rombe.

Premi Concurs Vall de Núria Tema Natura i medi ambient

A l'obra Amistat de Joan Pous, per la seva qualitat tècnica.

Premi Concurs Vall de Núria Tema Cremallera

A l'obra Essència de Joan Pous. Per la seva visió original.


Premis honorífics:

PREMI A LA TRAJECTÒRIA FOTOGRÀFICA. Gervasio Sánchez

Nascut a Còrdova l’agost del 1959, Gervasio Sánchez és periodista des del 1984 i viu a Saragossa des de fa 33 anys. Els seus treballs es publiquen a Heraldo de Aragón, col·labora amb la Cadena Ser i la BBC i dirigeix

des del 2001 el Seminari de Fotografia i Periodisme d’Albarracón.

És autor de més d’una dotzena de llibres fotogràfics: El Cerco de Sarajevo (1995) i els publicats per l’editorial Blume Vidas Minadas (1997,

2002 i 2007), Kosovo, crónica de la deportación (1999), Niños de la guerra (2000), La Caravana de la muerte. Las víctimas de Pinochet (2002), Latidos del Tiempo (2004), conjutament amb l’escultor i artista plàstic Ricardo Calero, Sierra Leona, guerra y paz (2005), Sarajevo,1992-2008 (2009),

Desaparecidos (2011), Antología (2012), Mujeres de Afganistán (2014) conjutament amb la periodista Mònica Bernabé, Vida (2016). Algunes de

les seves exposicions han estat comisariades per Sandra Balsells i Gerardo Mosquera. També va coordinar l’any 2001 conjuntament amb Manuel

Leguineche el llibre Los ojos de la guerra (Homenatge a Miguel Gil) i l’any 2004 va publicar el llibre literari Salvar a los niños soldados.

L’any 2015 TVE va dedicar-li una entrega del programa Imprescindibles.

PREMI A LA TRAJECTÒRIA AUDIOVISUAL. Associació de cineastes basques Hemen

(H)emen és una associació adreçada a les dones del sector audiovisual i les arts escèniques del País Basc. Es va crear el 2016 amb l’objectiu d’impulsar la visibilitat de les dones professionals en aquests dos sectors, així com fomentar les relacions i les oportunitats laborals i disminuir la desigualtat entre sexes. El seu pla d’acció es diu ALICE en honor a Alice Guy-Blaché, la primera directora de ficció i fundadora del cinema narratiu. Va néixer el 1873 a França i encara que va escriure i dirigir més de mil pel·lícules el món del cinema l’ha ignorat del tot fins fa molt poc temps. Per això el projecte porta el seu nom, com a llum i estendard. Les accions que forman el pla d’acció les trobem en cada una de les cinc lletres que en formen el nom: Aukera (Oportunitat), Lokailuak (Connexions, xarxa), Ikusgarritasuna (Visibilitat), Coworking i Etorkizuna (Futur) És la primera vegada que el festival atorga el Premi a la trajectòria audiovisual i de la comunicació a un col·lectiu i no a una persona.


El jurat del festival Transhumant ha estat conformat de la següent manera,

JURAT JOVE:

Format per joves tutelats i migrats sols, els seus noms són: Lahcen, Erika Rosa Grosche, Yassmin, Soufiane Ou Abdesslam, Lama Mballow, Nfally Sanneh, Mamadou Boy, Abdourrahmane Diallo

JURAT DE LLARGMETRATGES

Format per Javier Rueda és productor audiovisual, programador i coordinador a diferents festivals i actual president de la Catalunya Film Festivals.

Patricia Bobillo és feminista, fotògrafa documental i tècnica d’atenció a persones en situació de dependència i Francesca Prats és historiadora i tècnica en lectura de la imatge.

JURAT DE CURTS

Format per Nèlida D. Ruiz de los Paños és editora, assagista i directora de cinema, Mireia Rodó és graduada en història de l’art, postgrau en Arts&Health, directora de fotografia i creadora de contingut en català sobre música i cinema. És directora de fotografia i Bernat Marrè és periodista especialitzat en drets humans i medi ambient amb un enfocament en el periodisme de solucions. Ha treballat per a diverses ONG catalanes a Colòmbia, Mèxic i Palestina.

JURAT DE LA CONCÒRDIA

Atorgat pel jurat d’aquest premi està format per persones  de realitats religioses, identitàries culturals i ètniques diferents: Santi Lorenzo, tècnic social a la Creu Roja, Jordi Coch Codinach és professor associat al Departament de Geografia a la Universitat de Barcelona i impulsor de “Comunitats Rurals Queer”, Camill Evangelin Quintero, artista escènica amb més de catorze anys d’experiència. Actualment, és fundadora i directora de l’associació Espacio de arte diverso prisma.

JURAT DE FOTOGRAFIA

Gervasio Sánchez, fotoperiodista, Jordi Play, fotoperiodista, Carles Costa, professor de l'Institut d'Estudis Fotogràfics, Ingrid Ferrer, fotògrafa i Gemma Miralda, fotoperiodista.

Subscripció a informació / Suscripción a información / News subscription

Selecciona sobre que vols rebre informació:
Estic d'acord amb la Política de privacitat

En compliment de la nova normativa europea GDPR, el TRANSHUMANT FESTIVAL - CINEMA TRANSHUMANT - Dinàmic Enginy SLU utilitzarà la informació que proporcioneu en aquest formulari per estar en contacte amb tu i per proporcionar actualitzacions sobre les nostres activitats.
En cumplimiento de la normativa europera GDPR, TRANSHUMANT FESTIVAL - CINEMA TRANSHUMANT - Dinàmic Enginy SLU utilizará los datos que proporciones en este formulario para contactar contigo y para proporcionarte actualizaciones de nuestras actividades.
In order to obey the European regulation of GDRP, TRANSHUMANT FESTIVAL - CINEMA TRANSHUMANT - Dinàmic Enginy SLUwill use the data that you provide us in this form to contact you and we will inform to you about our activities.

Cinema Transhumant és un projecte amb el suport de:

Dinàmic Enginy SLU - 2024 - Contacta - Avís legal i política de privacitat